Thursday, September 11, 2008

September Eleven Two Zero Zero One.


tarikh yg sume org xkan lupe.

aku tlupe kot.hehehe.bu pasan tadi.
so ade la sumthing yg aku ingin cite sal september 11.
byk mengubah idup aku..sementara waktu jek.


baeklah;
pada waktu itu,ak dan kluarge berada 'jauh' di perantauan.aku waktu tuh drjah 6 kot.terpinga2.tgk kat tv..cnn,bcc, tv sudan..tv ciner.sume jenis channel tv laa..katun jek tade.sume duk cite sal bangunan world trade center kat U.S yg kena langgar ngan kapal terbang.mule-mule,aku wat tak endah jekk..gi men ngan kawan2 cm bese (men bola sepak,aktviti harian kami kt sne) .smpai la malam..sume kecoh2 lagi.bapa2 pon pulang dr kije awal (kami sume duk stu bgunan apartmen).diorang siap de mesyuarat.aku pelik lg musykil.ape kaitan bngunan tuh ngan kteorg.bukan jauh ke??xkn nak serang kt sni lak??ak pon *cuak*.budak yg pk men jek da cuak.(act tym tuh ak tingat hw yg lum siap.heheh).tapi ak wat x endah jek.orang2 dewasa neh pon bbincang lame pasal bgunan yg tlh runtuh neh.


pndapat aku lak tym tuh.cm mimpi.cne kapal terbng ley lnggr bgunan tuh.1st thing ak tbyg..rmai nye org mati...bley idup ke??da la siar live.ak ngn famili duk jek dpan tv tgk benda sme diulang2.aku da ley afal daa scene die.de org terjun la.asap kepul2.dlm keco2 tuh..aku dapat briter sok xskolah.YEY!(lam ati sbb hw xsiap lg).skola aku dlu american skool so,sbb tuh la cuti.tkut skola kna serang.kot la.(intrepetasi aku wktu itu)


aku agak konpius la.npe org anti-amerika..dulu laa.xtau pape..skrng aku da tau la nape.oh.rupenye2 smlam las day skola.kami sume diarah pulang ke msia.(aku cam YEYYYYY!bley blek!nek flight!shopping!).cume satu jek.........bapa2 xley pulang.kena stay sbb kije kan.sgt la sedey.kat airport,sume peluk2 ayah masing2.sedey..ingat bley blk same2.at da sme tym rsau ah..tkut sudan kna serang ngn amerika lak.huhuhu.


yg balik sume kaum ibu dan anak2 je.seronok ah..aku ngan kawan2 blk skali.pstuh singgah dubai lam 2 hari kot.petronas bg duit kat kteorg lam sratus sorg wat belanja..pehhh..bkn snng nk dapat duit byk slen dari hari raye.mmg seronok ah.aku simpan duit tuh bli...dot..dot..dot...barbie!yeee..aku ske barbie.sgt.smpai aku rase bile da kije t.aku nak ade sume koleksi die.wat bilik khas (pengaruh rncngan *WHI yg de tnjuk sal wanita kmpul barbie).sesampai di dubai,kami dsmbut dengan baek.cm ade tour guide r.sbb sume nye ibu2 je kn.ade kot laki sorg due yg lead kami.kmi dapat tido kat apartmen yg agak mewah.ade swimming pool!itu yg pnting.kami ske berenang tym wikend.heheh.beramai2.seronok!dr pagi smpi ptg duk lam kolam pon xkesah.heheh.


akhirnya,kami slamat tiba di kuala lumpur...dan dibwa ke hotel bdekatan(suitestay sblh klcc).muehehehe.sminggu btapa kat sane...........bes gilerrrrrrr...cm umah sdri..makan buffet.breakfast pon.giler bess ah.pagi smpi ptg mndi kolam.xpon g klcc.tapi smiggu je la...idup pnuh mewah akhirnya brakhir.kami tpksa pulang ke kg halaman,stay sne lakk..petronas xlarat nk tanggung lme2.heheh..


pulang ke dungun,kami duk umah tokk..pstuh msuk skola situ jap.slame sbulan kot...ke xsmpai.yg bes nyeee..aku msuk skolah klas drjh 6 tym da abeh upsr.hehehehehe.bes wooo.g klas enjoy jekk.men bola tmpar.bola jaring.aku blaja sports jek..aku xcte r kt diorg yg aku skola mne dlu.bru bess..diorg bjet aku amek upsr r.pas result kuar..sume slg tnye dapat bpe..muahahah.aku kate aku 5A.hahaha(pdahal xamek pon).ish.jaat2..tp ble da kuar skola,ak gtau r diorg..aku duk 'jauh' n xamek upsr.muehehehe.


so...bye2 Malaysia.aku kembali ke Sudan.
11 september xkn ku lupeee..mcm2 yg telah terjadi..
tapi syukur.kami semua selamat~












*WHI:Wanita Hari Ini-dulu ade segmen khas yg tunjuk sal wanita msia yg obses kat stu bnda.heheh.cth barbie.


p/s : slen barbie,aku ske ptung ketas..sebab mmpu dikumpul.dan bju die cntek2 lgi murah..aku pr nah mmpunyai koleksi ptung kertas yg byk.siap bina umah utk ptung2 tersebut.perabot pon.mnggunakn kotak dan ketas2 tpakai.(sbb tuh kot aku amek civil,bina rumah.kooool.)

3 comments:

Syalily said...

waaaa best r jadi ko.. sebenarnya petang tadi aku baru ingat ni 9/11 sebab ati aku teringin nak tengok google sense. word yang paling glamor hari ni. 9/11 laaaaa..

pape pon baik ko ucap syukor ko dapat baca apa aku kata ni.

kalau tak, tak baik woooo tak bersyukur

aRiDaN said...

syukur.syukur..
alhamdullilahh~

lyana rosli said...

patung kertas tu mmg besh!!!!
ala2 barbie yg low-cost~