Saturday, September 6, 2008

Cubaan Pertama

yee.
cubaan pertama ape?(cm album aizat af,bes douh lgu2 die).arini aku rasa cm nak mengarang esei lak.tp nk citer sal ape?banyak kot.*tiba-tibe*.yee highlite tibe-tibe,sbb ak tibe-tibe teringat kesah-kesah lame.


salah satu nye;


hari pertama gabung kelas,di sekolah 'jauh' sewaktu aku berada 'jauh' di perantauan, tym tuh.umo 11 taun 8 bulan 4 hari (kot la) .kelas kami (kelas aku) grade 6 telah bergabung ngan kelas sebelah,grade 5.(kat sekolah 'jauh' grade kelas xikut taun umo tp bulan,umm yee..aku pon xphm)


ok then.oh smbung..so kami gabung kelas untuk subjek PE(physical education,unik?) in malay PJ(pendidikan jasmani).faveret subjek aku.hehehe.sebab best n cekgu die howt n tough(from canada).tp tym tuh die lum wujud.so cekgu len r(da tua,husband guru kelas aku,mrs coble).ok.kami berkumpul di padang beramai-ramai.aku tgok ko,ko tgk aku.campur2 sume lam 30 pasang mata kot.(satu kelas lam 15 jek.bosann bkn?).


penat mnunggu bwh chya mthari terik yg telah keringkn vaseline d bbir.(lam ati,sebbek pkai lotion.klu x itam).mr coble pon smpai kat padang ngn wisel kuning die.die kate,'arini kite akan gabung kelas buat aktiviti in pairs'(in english ye).kami pon excited.da plih pasangan masing2.ak pon tarik tangan kawan aku (pompuan malay dr klas grade 5).hehehe.malang nye,mr coble kate lg,'saya akan plih pasangan awk sume biar campur adukkan'(sleps di translate).


aku da risau.die letak laki pmpuan.tapi x aci!mmbe ak dr grade 5 td dpat pair ngn mmbe ak juge dr grade 5(due2 pompuan).n aku?dapat partner ngn travis.umm bes name cm ahli blink 182 (aku minat blink 182,knpe 182?).agak gumbira dapat partner ngn mat saleh laki yg hot.heee~.kami pon bkenalan la.borak2.(tapi ak slalu cm..'pardon?' ngn 'aaaa?' sbb xphm,my eng was sux).tapi bes la.die frenly.buat aku xkekok,sempooiy~


sterusnye.aktiviti hari itu ialah..jeng jeng jeng..lumbe lari !(cm kanak2) beza nya kn..sambil pegang tangan(hold hands).aku cam glabah gak r,lam ati(weee~).hihi.1st tym pegng tgn laki (slain salam ngn ayh,sdare,n cikgu skolah n also blasah adek2 laki).giler r.travis hold hands ngn nadira.weee~.lari2 lak tuh.sweee..t~.tapi hakikat nye.like HEEEE...LLL~.knape yer..ok kite sambung citer.


mr coble pn wat garisan mule n penamat.agak jauh..merentas pdang skolah yg besar(200m or 100 kot).sume bebaris tepi garis penuh semangat.aku bpeluh-peluh,eh bukan ak, tapi tangan aku.tangan ak smulajadi bepeluh,so aku rsau travis kate pe lak t.but *ignore*.xpenting pon.travis pon TARIK tangan aku.hahahaha.again.sweeee...ttt~!.sume da redi neh.pegang tgn partner masing2.tunduk skit,kasi stable.3,2,1...GO!wisel kuning pon bunyii.PRIIIIIIIIIITTTTTTTTT!.lari.lari.lari.lari...lam ati.(shit.shit.shit).ops.(xd kaitn ngn mr opss ye)


sebenar nya,travis adalah pelari negara.eh silap.suke berlari.(pro runner r) n aku lak pro rubber (men getah..hahaha.alaa..yg lompat2 getah tuh,lame xmen.hummph).kire cam x ssuai r.sebbek aku kurus,so senng r nk lari bsame travis.(org berisi xsmesti xley lari yee,neh saje nk kasi tau yg ak ley lari).lari punye lari.ak da nak jatuh..huuuuiii.almost r..skittttttt lgii...kaki da terangkat2,tudung berterbngan..cume x terjatuh jek.mungkin krn tangan travis yg menggenggm erat tgn aku.hahaha.


die punya la tarik tgn aku.semngat douhhh.laju gleee...n smesti nye laaa...kami MENANG!hak hak hak.bangga giler.da la dpt pegng tgn travis.part plg bess..walaupon da smpai garisan penamat,travis xlepas pon tgn aku.huahuahua.aku lak yg tarik(sbb segan,tgn ak basah).sejak itu,kami pon.................................kenal laa..ye la dulu xnah ckp,skrng da knal ley tgor.xde pape blaku pon.xde jodoh.sad.

dah menang kn.ape kami dapat?xde pape pon..cessssssss.dapat kwn la.dapat nama.hik3


;

;

;


(; = 10 mins)




stengah jam kmudian.loceng bunyi!kriiiiinggggggggggggg!~
sume bkejaran ke tingkp tepi bilik PE.ohhh POPSICLES!!!!!!sejukkkkk..rindu lak popsicle(sejenis eskrem).end.



ummm..inilah kesah aku.









belive it or not.caya lah.kesah sahih neh.
thnx for reading.
=)

7 comments:

eli.Suhaili said...

ahaha! kelakar la nad !

tak penah citer pun kat owang :P

skang kowang tak contact lagi ke ?
lost (& found) contact ?

heee :D

aRiDaN said...

hehehe..
xtanye pon?hahah ;p

xcontact da.sadly..stakat knal gtu jekk
xde exchange no or email..heheh..jual mahal skit..

Syalily said...

oleh itu aku percaya ceritu (cerita itu)

-HUD- said...

kat ne tempat yg 'jauh' tu??

aRiDaN said...

ahah!
cube teka.
cpat2
ak de cite kot kt ko..
kot la..kurng pasti

-HUD- said...

ade ke??jap, aku pkir bilr ek...
kat terenganu kot tmpt tu....

aRiDaN said...

urm..salah la
nmpk nye.
ak lum citer kat ko..
ak pnah duk sudan 5 taun yg lepas..