Tuesday, December 8, 2009

Duit duit,dimana ko duit.

petang tadi,around 2 30pm.aku pegi berjumpa sorang member neh yang nk kenalkan aku dengan stu bisnes baru.bisnes neh bley dikatakan MLM(multi level marketing),ak da tau surface sket2 sal bisnes neh. interested la kan,tuh sanggup pegi lepak ngn mmbe(da join) dgr sume penerangan die.seyes,aku interested gler,tapi ade ragu2 gak r.xnak r excited sangat sebab aku tau parents ak mesti tak stuju.so,aku cool je la.balik umah aku citer kat mak aku.memang r produk die bes,dapat tolong budak2 skolah score A upsr ngan pmr.tapi,lepas 2-3 jam,aku ade was2 lak.sebab die macam sistem piramid ade branch sume.lg rmai org bwh kita lagi bnyk duit kita dapat.mule2 pikir sal produk tuh halal la,dapat tolong budak2 sume,tapi pk2 aku aim kat mane sbenarnya?stakat jual program tuh aku suke la,stuju sangat,klu ak jadi budak skolah pon aku nak cemerlang.namun begitu,klu cari dealer under aku sendiri aku da kurang pasti,kena kembang kan carta aku,den accumulate money from others,da jadi len kot..bukan bisnes da tuh,macam skim cepat kaya la kan.sebab bila da kmpul rmai org,aku leh duk goyang kaki,duit masuk jeee lam akaun.huhh!!lepas berchit-chat ngan ayahku,btol pe kate bliau,duit skit tape jnji halal n berkat.however,i love the score A program not the business part.


Astaghfirullah..


terleka seketika kerana wang!sungguh aku sedang mencari wang neh.aku dah la ade sindrom,'angkakaunbankxlesikitapiskeblanje'.fuhhh.panjang tuh.


so,dengan hasil penjelasan ayah aku,aku stuju 100% dengan kata2 beliau.ayah aku pon offer modal untuk bisnes aku,hahaha,no interest kayy..kna byr blk modal je.kikiki.sekarang aku smangat bisnes aku balik!!nak cari new items lak yang tade orang buat online lagi.lampu mentol da menyala,membara neh harharhar.mule2 ingat nak keje je,due tiga hari nih duk job hunting je.alang2 ade mase lagi sbulan lebih neh,leh la keje kan.tapi ak bukan nye jenis komited makan gaji,aih xsnggup nk tggu sbulan baru dapat duit.hohoho.


eventhough,money is not everything but everything needs money,we should seek for Allah's blessing in every penny we earn.



kaf-ba-ro-kaf-alif-ta-num

No comments: